.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آسیب‌های روانی ماده مخدر گُل/ توصیه به خانواده‌ها
مدیر دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، در خصوص ماده مخدر گل و تبعات حاصل از آن به گفتگو پرداخت.
آسیب‌های روانی ماده مخدر گُل/ توصیه به خانواده‌ها

به گزارش شمال نیوز ، فرهاد اقطار، در برنامه «مثبت سلامت» شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که ماده مخدر گل متعلق به کدام دسته از موادمخدر است، گفت: گل از دسته خانواده حشیش و گیاه شاهدانه است، که از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه، بخصوص شاهدانه هندی، مواد مخدری مانند گل، علف، حشیش، گراس و ماری جوانا استحصال می‌شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که این مواد چه تفاوتی با یکدیگر دارند، افزود: ماده مؤثر موجود در این مواد، TFC نام دارد که درصد‌های مختلفی از آن، در این موادمخدر وجود دارد که باعث بروز اثرات مختلفی از مصرف آن‌ها می‌شود.

 

اقطار در خصوص عوارض حاصل از مصرف این مواد گفت: تمامی محصولات خانواده حشیش دارای عوارض روانی مانند تحریک پذیری، توهم، هیجان زدگی و استرس شدید است که به دنبال مصرف، فرد وابستگی روانی به این محصول پیدا می‌کند.

 

وی متذکر شد: مصرف این مواد در افرادی که زمینه اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب دارند، باعث بروز اختلالات روانی بیشتر و شدیدتری می‌شود.

 

اقطار به شعار «والدین آگاه و کودکان ایمن» اشاره کرد و بهترین آموزش را از طریق خانواده میسر دانست و به والدین توصیه کرد: در این خصوص، با زبان ساده کودکان خود را آگاه و مطلع کنید.

 

مدیر دفتر پیشگیری و سازمان بهزیستی یادآور شد: سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش با همکاری یکدیگر، برنامه‌های مختلفی در آگاهی بخشی دانش آموزان و خانواده‌ها در دست اقدام دارند.

 

وی به خط تلفن «۰۹۶۲۸» که خط مشترک بین سازمان بهزیستی و سازمان مبارزه با مواد مخدر است، اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند تمامی سوالات خود در زمینه موادمخدر را با کارشناسان این سامانه مطرح کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.392 seconds.